Over halvdelen af de erhvervsaktive danskere har oplevet musesmerter som følge af deres arbejde foran computeren. Desværre har det også vist sig, at travlhed og stress kan være med til at forværre musesmerterne, som typisk viser sig ved smerter eller ubehag i nakke, skuldre, arme og hænder. Og det er ikke kun i Danmark, man oplever problemet med musesmerter. Med den internationale mærkedag for Repetitive Strain Injury (RSI), sættes der fokus på problemet med musearm rundt om i verdenen. Dagen blev markeret for 20. gang den 29. februar 2020.

Symptomerne på musearm kan variere fra milde til svære og inkluderer ofte en eller flere af disse følelser: smerter, ømhed, stivhed, dunken, prikken, følelsesløshed, svaghed og krampe.

 

RollerMouse


Med forprogrammerede knapper og en rullestang eliminerer RollerMouse de gentagne bevægelser, der kan give smerter i nakke, skuldre, albuer og håndled. Samtidig får du en løsning, der gør det muligt at bruge begge hænder i en neutral og afslappet stilling tæt på kroppen. Derved kan du dele belastningen ligeligt mellem dine hænder.

RollerMouse


Med forprogrammerede knapper og en rullestang eliminerer RollerMouse de gentagne bevægelser, der kan give smerter i nakke, skuldre, albuer og håndled. Samtidig får du en løsning, der gør det muligt at bruge begge hænder i en neutral og afslappet stilling tæt på kroppen. Derved kan du dele belastningen ligeligt mellem dine hænder.

Enhåndsmus


Multimedia Controller


Balance Keyboard


RollerMouse Travel Kit


Ergonomi & Variation

- nøglen til en god arbejdsstation


Tre tips til en ergonomisk god arbejdsstation

1. Tilpas stolens højde, så du sidder med minimum 90 gr. vinkel i alle led fra hofte til ankel.

2. Tilpas nu bordets højde, så din underarm præcis svæver over bordets, når du holder albuen ved din side, og albueleddet i en 90 gr. vinkel.

3. Placer skærmen så oversiden af skærmen flugter med dine øjne, og i en afstand af din armslænge, når du sidder korrekt ved dit skrivebord.

Ergonomi & Variation

- nøglen til en god arbejdsstation


Tre tips til en ergonomisk god arbejdsstation

1. Tilpas stolens højde, så du sidder med minimum 90 gr. vinkel i alle led fra hofte til ankel.

2. Tilpas nu bordets højde, så din underarm præcis svæver over bordets, når du holder albuen ved din side, og albueleddet i en 90 gr. vinkel.

3. Placer skærmen så oversiden af skærmen flugter med dine øjne, og i en afstand af din armslænge, når du sidder korrekt ved dit skrivebord.

Elastiktrænings pause


Med en træningselastik kan du bland andet, skabe variation og bevægelse i løbet af din dag. På denne måde forhindrer du spændinger og smerter under arbejde foran computeren.

Elastiktrænings pause


Med en træningselastik kan du bland andet, skabe variation og bevægelse i løbet af din dag. På denne måde forhindrer du spændinger og smerter under arbejde foran computeren.

Prøv RollerMouse gratis i 14 dage

Prøv en ergonomisk mus, der forebygger og reducerer smerte og ubehag i nakke, skuldre, arme og hænder.

 

Prøv RollerMouse gratis i 14 dage

Prøv en ergonomisk mus, der forebygger og reducerer smerte og ubehag i nakke, skuldre, arme og hænder.

 

Selvom vi gør vort bedste for at give fyldestgørende information, så er billederne kun vejledende, og selve varen er ikke nødvendigvis 100% identisk med det viste billede. Produkter kan være vist med ekstraudstyr der ikke er inkluderet eller i andre form- og farvevarianter. Hvis der er forskel mellem produktoverskrift, beskrivelse og billede, så er det produktoverskriften som gælder. Hvis du er i tvivl, så kontakt os gerne. Vi tager forbehold for trykfejl, ændring af priser og specifikationer uden varsel.